КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ
З ІНОЗЕМНИХ МОВ У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
Основними видами оцінювання з іноземної мови є поточне, тематичне,
семестрове, річне оцінювання та підсумкова державна атестація. Більшість
прийомів поточного оцінювання спрямовано на детальну перевірку окремих
параметрів мови або вмінь мовлення, яких щойно навчили, тематичне
оцінювання проводиться на основі поточного оцінювання й виставляється
єдиний тематичний бал. Під час виставлення тематичного бала результати
перевірки робочих зошитів не враховуються.
Семестрове оцінювання з іноземної мови проводиться один раз наприкінці
семестру за чотирма видами мовленнєвої діяльності (аудіювання,
говоріння, читання, письмо).
Рівні навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
|
Аудіювання*
| ||
I. Початковий
|
1
|
Учень (учениця) розпізнає на слух найбільш поширені слова в мовленні, яке звучить в уповільненому темпі
|
2
|
Учень(учениця) розпізнає на слух найбільш поширені словосполучення в мовленні, яке звучить в уповільненому темпі
| |
3
|
Учень (учениця) розпізнає на слух окремі прості непоширені речення й
мовленнєві зразки, побудовані на вивченому мовному матеріалі в мовленні,
яке звучить в уповільненому темпі
| |
II. Середній
|
4
|
Учень (учениця) розпізнає на слух прості речення, фрази та мовленнєві
зразки, що звучать у нормальному темпі. В основному розуміє зміст
прослуханого тексту, в якому використаний знайомий мовний матеріал
|
5
|
Учень (учениця) розуміє основний зміст поданих у нормальному темпі текстів, побудованих на вивченому мовному матеріалі
| |
6
|
Учень (учениця) розуміє основний зміст поданих у нормальному темпі
невеликих за обсягом текстів, побудованих на вивченому мовному
матеріалі, які містять певну кількість незнайомих слів, про значення
яких можна здогадатися
| |
III. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) розуміє основний зміст поданих у нормальному темпі
текстів, побудованих на вивченому мовному матеріалі, які містять певну
кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися, сприймає
більшу частину необхідної інформації, подану у вигляді оціночних
суджень, опису, аргументації
|
8
|
Учень (учениця) розуміє основний зміст стандартного мовлення в межах
тематики ситуативного мовлення яке може містити певну кількість
незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися. В основному
сприймає на слух експліцитно подану інформацію
| |
9
|
Учень (учениця) розуміє основний зміст мовлення, яке може містити певну
кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися, а також
сприймає основний зміст повідомлень і фактичну інформацію, подану в
повідомленні
| |
IV. Високий
|
10
|
Учень (учениця) розуміє основний зміст мовлення, яке може містити певну
кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатись, а також
основний зміст чітких повідомлень різного рівня складності
|
11
|
Учень (учениця) розуміє тривале мовлення, яке може містити певну
кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися. Уміє
знаходити в інформаційних текстах з незнайомим матеріалом необхідну
інформацію, подану у вигляді оціночних суджень, опису, аргументації
| |
12
|
Учень (учениця) розуміє тривале мовлення й основний зміст повідомлень,
сприймає на слух подану фактичну інформацію в повідомленні
| |
* Обсяг
тексту, рівень складності, лексична та грамматична наповнюваність,
тематика текстів формуються вчителем відповідно до Програмових вимог,
для кожного етапу навчання та типу навчального закладу.
| ||
Читання*
| ||
I. Початковий
|
1
|
Учень (учениця) уміє розпізнавати та читати окремі вивчені слова на основі матеріалу, що вивчався
|
2
|
Учень (учениця) вміє розпізнавати та читати окремі вивчені словосполучення на основі матеріалу, що вивчався
| |
3
|
Учень(учениця) вміє розпізнавати та читати окремі прості непоширені речення на основі матеріалу, що вивчався
| |
II. Середній
|
4
|
Учень (учениця) уміє читати вголос і про себе з розумінням основного
змісту тексти, побудовані на вивченому матеріалі. Уміє частково
знаходити необхідну інформацію у вигляді оціночних суджень за умови, що в
текстах використовується знайомий мовний матеріал
|
5
|
Учень (учениця) вміє читати вголос і про себе з розумінням основного
змісту тексти, які можуть містити певну кількість незнайомих слів, про
значення яких можна здогадатися. Уміє частково знаходити необхідну
інформацію у вигляді оціночних суджень, опису за умови, що в текстах
використовується знайомий мовний матеріал
| |
6
|
Учень/учениця вміє читати з повним розумінням тексти, які можуть містити
певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися.
Уміє знаходити необхідну інформацію у вигляді оціночних суджень, опису,
аргументації за умови, що в текстах використовується знайомий мовний
матеріал
| |
III. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) уміє читати з повним розумінням тексти, які містять
певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися;
уміє знаходити потрібну інформацію в текстах інформативного характеру
|
8
|
Учень (учениця) вміє читати з повним розумінням тексти, які містять
певну кількість незнайомих слів, знаходити й аналізувати потрібну
інформацію
| |
9
|
Учень (учениця) вміє читати з повним розумінням тексти, використовуючи
словник, знаходити потрібну інформацію, аналізувати її та робити
відповідні висновки
| |
IV. Високий
|
10
|
Учень (учениця) вміє читати з розумінням основного змісту тексти,
аналізує їх, розуміє прочитаний текст, установлюючи логічні зв'язки
всередині речення та між реченнями
|
11
|
Учень (учениця) уміє читати тексти, аналізує їх і робить власні
висновки, розуміє логічні зв'язки в рамках тексту та між його окремими
частинами
| |
12
|
Учень (учениця) уміє читати тексти, аналізує їх і робить висновки,
порівнює отриману інформацію з власним досвідом. У повному обсязі
розуміє тему прочитаного тексту різного рівня складності
| |
*
Обсяг, тематика, характер текстів для читання визначаються вчителем
відповідно до Програмових вимог для кожного етапу навчання та типу
навчального закладу.
| ||
Говоріння*
| ||
I. Початковий
|
1
|
Учень (учениця) знає найбільш поширені вивчені слова, проте не завжди
адекватно використовує їх у мовленні, допускає фонематичні помилки
|
2
|
Учень (учениця) знає найбільш поширені вивчені словосполучення, проте не
завжди адекватно використовує їх у мовленні, допускає фонематичні
помилки
| |
3
|
Учень (учениця) використовує в мовленні прості непоширені речення з
опорою на зразок, має труднощі у вирішенні поставленого комунікативного
завдання в ситуаціях на задану тему, допускає фонематичні помилки
| |
II. Середній
|
4
|
Учень (учениця) уміє в основному логічно розпочинати та підтримувати
бесіду, при цьому використовуючи обмежений словниковий запас та
елементарні граматичні структури. На запит співрозмовника дає
елементарну оціночну інформацію, відображаючи власну точку зору
|
5
|
Учень (учениця) уміє в основному логічно побудувати невеличке
монологічне висловлювання та діалогічну взаємодію, допускаючи незначні
помилки при використанні лексичних одиниць. Усі звуки в потоці мовлення
вимовляються правильно
| |
6
|
Учень (учениця) упевнено розпочинає, підтримує, відновлює та закінчує
розмову у відповідності з мовленнєвою ситуацією. Усі звуки в потоці
мовлення вимовляються правильно
| |
III. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) уміє зв'язно висловлюватись відповідно до навчальної
ситуації, малюнка, робити повідомлення з теми, простими реченнями
передавати зміст прочитаного, почутого або побаченого, підтримувати
бесіду, ставити запитання та відповідати на них
|
8
|
Учень (учениця) уміє логічно висловитись у межах вивчених тем відповідно
до навчальної ситуації, а також у зв'язку зі змістом прочитаного,
почутого або побаченого, висловлюючи власне ставлення до предмета
мовлення; уміє підтримувати бесіду, вживаючи короткі репліки. Учень в
основному уміє у відповідності з комунікативним завданням
використовувати лексичні одиниці та граматичні структури, не допускає
фонематичних помилок
| |
9
|
Учень (учениця) уміє логічно висловлюватись у межах вивчених тем,
передавати основний зміст прочитаного, почутого або побаченого,
підтримувати бесіду, уживаючи розгорнуті репліки, у відповідності з
комунікативним завданням використовує лексичні одиниці та граматичні
структури, не допускає фонематичних помилок
| |
IV. Високий
|
10
|
Учень (учениця) уміє без підготовки висловлюватись і вести бесіду
в межах вивчених тем, використовує граматичні структури й лексичні
одиниці у відповідності з комунікативним завданням, не допускає
фонематичних помилок
|
11
|
Учень (учениця) уміє логічно й у заданому обсязі побудувати монологічне
висловлювання та діалогічну взаємодію, використовуючи граматичні
структури й лексичні одиниці у відповідності до комунікативного
завдання, не допускаючи при цьому фонематичних помилок
| |
12
|
Учень (учениця) уміє вільно висловлюватись і вести бесіду в межах
вивчених тем, гнучко та ефективно користуючись мовними та мовленнєвими
засобами
| |
*Обсяг
монологічного висловлювання та кількість реплік у діалогічному мовленні,
характер і тематика, лексична та граматична наповнюваність визначаються
вчителем відповідно до Програмових вимог для кожного етапу навчання та
типу навчального закладу.
|
Письмо*
Рівень навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії оцінювання навчальних досягнень
|
Грамотність
| |
Припустима кількість орфографічних помилок
|
Припустима кількість лексичних, граматичних і стилістичних помилок
| |||
I. Початковий
|
1
|
Учень (учениця) уміє писати вивчені слова, допускаючи при цьому велику кількість орфографічних помилок
|
8
|
9
|
2
|
Учень (учениця) уміє писати вивчені словосполучення
|
6
|
9
| |
3
|
Учень (учениця) уміє писати прості
непоширені речення відповідно до комунікативної задачі проте зміст
повідомлення недостатній за обсягом для розкриття теми та інформативно
насичений
|
6
|
8
| |
II. Середній
|
4
|
Учень (учениця) уміє написати листівку за
зразком, проте використовує обмежений запас лексики та граматичних
структур, допускаючи помилки, які ускладнюють розуміння тексту
|
6
|
6
|
5
|
Учень (учениця) уміє написати коротке
повідомлення за зразком у межах вивченої теми, використовуючи обмежений
набір засобів логічного зв'язку при цьому відсутні з'єднувальні кліше,
недостатня різноманітність ужитих структур, моделей тощо
|
4-5
|
5
| |
6
|
Учень (учениця) уміє написати коротке
повідомлення/лист за зразком у відповідності до поставленого
комунікативного завдання, при цьому вжито недостатню кількість
з'єднувальних кліше та посередня різноманітність ужитих структур,
моделей тощо
|
4-5
|
5
| |
III. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) уміє написати коротке
повідомлення за вивченою темою за зразком у відповідності до заданої
комунікативної ситуації, допускаючи при цьому ряд помилок при
використанні вивчених граматичних структур. Допущені помилки не
порушують сприйняття тексту, у роботі вжито ідіоматичні звороти,
з'єднувальні кліше, різноманітні структури, моделі тощо
|
4
|
4
|
8
|
Учень (учениця) уміє без використання опори
написати повідомлення за вивченою темою, зробити нотатки, допускаючи ряд
помилок при використанні лексичних одиниць. Допущені помилки не
порушують сприйняття тексту, у роботі вжито ідіоматичні звороти,
з'єднувальні кліше, різноманітні структури, моделі тощо
|
3
|
3
| |
9
|
Учень (учениця) уміє написати повідомлення
на запропоновану тему, заповнити анкету, допускаючи ряд орфографічних
помилок, які не ускладнюють розуміння інформації, у роботі вжито
ідіоматичні звороти, з'єднувальні кліше, різноманітні структури, моделі
тощо
|
3
|
2
| |
10
|
Учень (учениця) уміє написати повідомлення,
висловлюючи власне ставлення до проблеми, написати особистого листа, при
цьому правильно використовуючи вивчені граматичні структури у
відповідності до комунікативного завдання, використовуючи достатню
кількість ідіоматичних зворотів, з'єднувальних кліше, моделей тощо
|
2
|
1
| |
IV. Високий
|
11
|
Учень (учениця) уміє написати повідомлення,
правильно використовуючи лексичні одиниці в рамках тем, пов'язаних з
повсякденним життям. Даються при наявності несуттєвих орфографічних, які
не порушують акту комунікації (британський або американський варіанти
орфографії, орфографічні помилки в географічних назвах тощо)
|
1-2
| |
12
|
Учень (учениця) уміє подати в письмовому
вигляді інформацію у відповідності з комунікативним завданням,
висловлюючи власне ставлення до проблеми, при цьому правильно
використовуючи лексичні одиниці та граматичні структури
| |||
*
Обсяг письмового повідомлення, його тематика, структура, повнота
розкриття змісту, лексична насиченість і рівень граматичної
компетентності, наповнюваність визначаються вчителем відповідно до
Програмових вимог для кожного етапу навчання та типу навчального закладу
|
Немає коментарів:
Дописати коментар